Friday, December 24, 2010

mutlu bir bebek yetistirmek

Gun icerisinde bebegime soyle bir baktigimda dusunuyorum da annelik ne onemli bir gorev aslen...Hani bir insan sekilleniyor, yanlisliklariyla , dogrulariyla, aglamasiyla gulumsemesiyle , genetik olsun veya olmasin karakteriyle bir insan tasarlaniyor. Ve ister istemez dusuyorum, acaba yanlis bir sey yapiyor olabilir miyim seklinde? Bebeginin bir gun buyumus ve mutlu bir insan oldugunu gormek ne guzel bir duygu olsa gerek.
Acaba benim bebegim nasil birisi olacak? Mutlu olabilmesi icin ne yapmam gerek?
Evet dogru.... Icguduleri her anneye ne yapmasi ve nasil yapmasi gerektigini bir sekilde hissettiriyor. Lakin sadece icguduleri yetmiyor insana, okumasi da gerekiyor ogrenmesi gerekiyor , tecrubesi gerekiyor ama en onemlisi sabirla ugrasmasi gerekiyor.

Oglum dogustan beri kucaga alinmayi ve evi kucakta dolasmayi pek seven birisi oldu. Hani aman kucaga alistirmayin denilen seslere inat dogdugunda ve gece agladiginda ben , babasi, anneannesi, kucaga direk alinca ve aman gazi ciksin diye agladiginda tum evi kucakta kendisine dolastirdigimizdan kucak gayet anlam kazanmis durumda yasantisinda. Ama yine bebegim olsa yine kucagima alirim diyorum ben, hele hele ilk aylarinda....Oyle hizla goz acip kapayincaya kadar hizla gececek ki zaman bir gun kucaga almak hayal kalacagindan hic pisman degilim...

Her nasil olursa olsun gunler buyuk bir kesif ile geciyor. Aynen, kendisine kalan bir zaman kalinca nasil degerlendirebilecegini dusunuyor insan. Cogu isteklerinden vaz geciyor, evin daginikligini tozunu gormezlikte
n gelmeyi ogreniyor, yemek yapimini cabuk ve pratik nasil yapabilirm seklinde gelistirmey
e calisiyor...Ben sahsen henuz bir duzen kuramadim hem bebege bakmak hem de evin duzenini saglamak anlaminda...Eeeee kis da fena bastirdi avrupaya, evin icinde gecirdigim 16.gun
...ondan once de oglumla ekmek almak icin dis
ariya cikmistik. Bugun 5 dakika balkona cikardik kendisini , benim de hosuma gitti...
Aman yanlis anlasilmasin ama yazdiklarim...Ben mukemmel bir cocuk yetirtirme egiliminde degilim...Mukemmel olmasin oglum, ama mutlu bir insan olsun tek istegim...Bunun icin de farkettigim birsey var ki o da oncelikle senin mutlu olman...Bakislarindan davranislarindan bir sekilde kapiyor cunku...Bu yuzden sadece bebege bakmak degil kendine de iyi
bakmak olmali her annenin gorevi...
Bunlari yazmasi cizmesi okumasi hatta dusunmesi cok kolay da is pratige gelince durum degisiveriyor iste...
Hazir noel gecesini geciririrken ve yil basi da geliyorken dilemek istedim....Cok mutlu bir cocugum olsun tanrim, saglikli akilli huzurlu ve gozlerinin ici hep gulen, kendisine ailesine insanliga hayirli, vicdani bol akli hur...
Bana da boyle mutlu bir insani yetirtirebilmek icin guc ver tanrim...

No comments: