Tuesday, January 04, 2011

Ilk asimiz

Bugun oglum ilk asisini oldu. Iki bacagindan kocaman igne yaptilar.Ilk basta doktorun muayenelerine gulen oglum asiyi bacaginda hissedince ne oldugunu anlayamadi. Var sesi ile aglamaya basladi, morarincaya dek. Benim de aklim gitti tabi agladiginda. Sonra bir de rotavirus enfeksiyonuna karsin ilac icirdi doktor amcasi. Gelecek ay yine karma asisi ve rotavirus enfeksiyonuna karsin ilacini alacak.
Bu arada doktor muayenesinden sonra hemsiye hanim bize oglumuzun gelisat semasini cikardi, kilosu boyu kafa gelisimini hepsini gosterdi. Tum sorularimizi cevapladi. Elimize bir video kaset verdi. Ay ay bebegimizin gelisatini daha yakindan ogrenmemiz icin. Ne kadar odeyecegiz biz buna dedigimde....Siz vergilerinizle za
ten odediniz bunu ucretsiz diyince ben de kesinlikle buraya yazmam gerektigini dusundum.
Evet, biz bu muayeneler, asi ve ilgi icin hic bir ucret odemedik. Ilk kez sosyal bir devletin imkanlarindan yararlanmanin luksu icindeyiz. Bu imkani Belcika da halka sunan organizasyonun ismi KIND en GEZIN ( cocuk ve saglik) . Bizlerde ki ana saglik orneginde. Eve cikar cikmaz , 1 hafta gectiginde evimize bir hemsiye gondermislerdi. Hemsire ablamiz bebegimizin her turlu muayenesini yapip beni de dinleyip aklimiza takilan her soruyu yanitlamis, iki hafta sonra tekrar gelmisti. Simdi de her ay biz gidiyoruz muayene yerine.
Muayene yeri oyle rukis bir yer. Hani okulun alt katinda halisis kilimsiz insani hic cezbetmiyor. Nerde ozel muayene diyebilirsiniz ama bilgi konusunda cok basarili buldum ben. Dayanamayip ozel pedaloga da gitmis olan
ben icin hatta kind en gezin de ki ilgiyi daha hos buldum diyebilirim.
Oglumun bir de karnesi var simdi. ( gezondheidsboekje...--daha uzun bir kelime olamazdi) Her muayene sonrasinda boyunu kilosunu yapilan asilari ekliyorlar. Bizimle ilginenen o tatli hemsiye ozel notlari da ekliyor. Hani aile doktoru icin hangi linklere bakabilecegimiz; acil durumlarda hangi numaralari arayabilecegiliz uzerine.
Ilk kez bu memlekete odedigim vergilerin mukafatini aliyor hissediyorum. Aman saglikli olalim, saglikla kalalim da yine de bu tur olanaklarin oldugunu bilmek hos.
Umarim bir gun ulkemde de bunu gorebilirim



No comments: